Przedsiębiorca a zdobywanie klientów

Kluczem do rentowności przedsiębiorstwa jest zdobycie oraz utrzymanie przy sobie klienta, i nie ma znaczenia, czy mamy tu na myśli przedsiębiorstwo z wieloletnim stażem, czy może przedsiębiorstwo istniejące jeszcze tylko w głowie przyszłego przedsiębiorcy. Jak więc zdobywać i utrzymywać klientów na każdym etapie prowadzenia działalności?

Cofnijmy się do początku

O kliencie trzeba myśleć już na etapie decyzji o uruchomieniu własnego biznesu, ponieważ nie jest to rzecz możliwa do zrealizowania ot tak, od razu i bez żadnych problemów. Wręcz przeciwnie, zdobywanie klienta to proces wymagający zazwyczaj dużych nakładów finansowych, dlatego najlepiej przygotować się na to poprzez – pracując jeszcze na etacie – odłożenie pieniędzy.

Promocja, promocja i jeszcze raz promocja

Nie da się zdobyć klienta bez promocji, choć dziś, w dobie powszechności usług internetowych, należałoby powiedzieć raczej, że nie da się zdobyć klienta bez promocji internetowej. Już więc od pierwszych chwil funkcjonowania przedsiębiorstwa należy mieć własną, dobrze zoptymalizowaną stronę www, a także umowę z firmą, która zajmie się jej promocją (zarówno w wyszukiwarce, jak i w mediach społecznościowych).

Oczywiście nic, nawet najlepsza promocja nie zastąpi usług najwyższej jakości, dlatego – choć pozostałe działania są bardzo ważne – to właśnie na tym polu powinniśmy skoncentrować się najbardziej. Dobra promocja może bowiem przyciągnąć do nas klientów, owszem, ale tylko najwyższej jakości usługi ich przy nas utrzymają.

About the Author

admin

Leave a Reply