Pierwszą ważną rzeczą, jaką powinniśmy wziąć pod uwagę w momencie poszukiwań lokalu pod wynajem jest chociażby to, aby zacząć robić to odpowiednio wcześniej. Pośpiech nigdy nie jest dobrym doradcą, a mając nóż na gardle najczęściej decydujemy się nie na to, co chcemy, a na to, co akurat jest dostępne. Dobrym zapasem czasu jest około 3-4 miesięce na to, aby poznać własne preferencje, zobaczyć co najmniej kilka różnych propozycji lokali, a następnie świadomie wybrać taki lokal pod biuro, który będzie miał najistotniejsze dla nas cechy charakterystyczne. Oprócz czasu, na co zwrócić uwagę planując wynajem lokalu pod biuro? Czy faktycznie wynajem biura jest zadaniem trudnym i stresującym?
Sztuka wybierania i podejmowania rozsądnych decyzji
Najczęściej jest tak, że nie mamy jednak do dyspozycji nieograniczonego budżetu. Najlepiej jest więc od razu usiąść z kartką papieru i zastanowić się, jakim budżetem dysponujemy, aby oglądać tylko te lokale, na które faktycznie będziemy mogli sobie pozwolić z finansowego punktu widzenia. Jeśli natomiast okaże się, że w posiadanym przez nas budżecie nie możemy znaleźć lokalu idealnego, czas znowu wziąć pod lupę swoje wymagania i wypisać na kartce te aspekty wynajmu, które są dla nas najbardziej istotne, a także te, z których jesteśmy w stanie zrezygnować po to, aby obniżyć koszty. Rzadko kiedy zależy nam na wszystkim jednocześnie, najczęściej każdy z nas ma w głowie pewne priorytety, takie jak lokalizacja biura, jego metraż, wyposażenie, czynsz, albo też konkretny okres najmu. Mając przygotowaną taką listę znacznie łatwiej będzie nam podejść do poszukiwań na własną rękę, bo po prostu będziemy wiedzieć, jakie są nasze preferencje i potrzeby.
Jak duży powinien być lokal, aby był komfortowy w użytkowaniu?
Czasem trudno jest to oszacować, zwłaszcza jeśli podczas oględzin widzimy tylko i wyłącznie puste, białe ściany i trudno jest nam sobie wyobrazić tę przestrzeń wraz z meblami i pełnym wyposażeniem. Na pewno nie ma sensu wynajmować lokalu o powierzchni dużo za dużej niż ta, której potrzebujemy z myślą o ewentualnym rozwoju w kolejnych miesiącach. Rozwój może nie nastąpić, a koszty wynajmu mogą okazać się zbyt przytłaczające. Trzeba wziąć pod uwagę, co tak naprawdę chcemy w naszym biurze zaaranżować. Ilość miejsca trzeba też przemyśleć pod kątem zatrudnianych przez nas ludzi- każdy pracownik musi posiadać trochę przestrzeni na własne biurko oraz fotel. Przy większej ilości pracowników dobrze sprawdza się aranżacja niewielkiego aneksu kuchennego, gdzie można spokojnie wypić kawę czy zjeść śniadanie w ramach przerwy. W biurze sprawdza się także osobna sala konferencyjna, nawet jeśli miałaby nie mieć zbyt pokaźnych rozmiarów, a jej jedynym umeblowaniem byłby stół z krzesłami. Potrzebna jest bowiem taka wydzielona, prywatna przestrzeń do spotkań, rozmów czy też szkoleń. Dobrze, aby lokal był klimatyzowany i posiadał ona wpuszczające do wnętrza sporo światła naturalnego. W końcu, biuro jest wizytówką firmy.
Więcej porad znajdziesz na: https://www.herbewo.krakow.pl/blog/wynajem-biura-na-co-zwrocic-uwage-7-waznych-kwestii/